Geslaagde VSV-inspiratiebijeenkomst Koning Willem I College

Vandaag vond op het Koning Willem I College de tweede VSV-inspiratiebijeenkomst plaats. Liefst 17 medewerkers van 12 verschillende onderwijsafdelingen gaven acte de présence.

Ingrid Mollen (Academie voor Teaching & Learning) en Jacqueline Baselier (Succesklas) hadden de bijeenkomst voorbereid en lieten de deelnemers vertellen wat hen precies bezig hield in hun dagelijkse werk bij de begeleiding van potentiële uitvallers. Daarna volgde een inspirerende oefening met de 6 logische niveaus.

De bijeenkomsten zijn onderdeel van het actieplan VSV naar de afdelingen. “Hiermee brengen we het thema VSV terug waar het hoort, namelijk in de klas en bij de relatie tussen de docent en de student.” aldus Reinoud van Uffelen, programmamanager VSV.

Sabine van Beek van de afdeling Finance, Banking & Insurance vatte mooi samen waar het eigenlijk om gaat. “We zijn zo vaak bezig met van alles wat moet en vergeten dat het uiteindelijk draait om een positieve en vriendelijke houding naar je studenten”. Connie van Hees (afdeling KMVO) vulde aan: “Uiteindelijk draait het om aandacht, aandacht, aandacht.”

“We zijn tevreden over de opkomst. Vandaag waren er 14 vrouwen en 3 mannen en een volgende keer zijn meer mannen van harte welkom.” aldus Jacqueline Baselier.

De deelnemers gingen naar huis met een exemplaar van magazine HetKind. De volgende VSV-inspiratiebijeenkomst is op donderdag 12 maart. Ook weer in de Succesklas.

Meer informatie over de VSV-inspiratiebijeenkomsten: Reinoud van Uffelen, 06-45596458.

Meer informatie over HetKind. www.hetkind.org

 

magazine_cover

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s